Fysio- en Manuele therapie De Hoven

Vertrouwd, dichtbij en bereikbaar.

Manuele therapie

(Bewegings)klachten van pijn en/of stijfheid in de armen, benen en romp worden vaak veroorzaakt door de wervelkolom. Problemen ontstaan onder andere door langdurige eenzijdige belasting, bijvoorbeeld als u lange tijd achter de computer zit.   Bij manuele therapie wordt vooral de wervelkolom onderzocht en behandeld met speciale technieken. Met specifieke oefeningen worden bijvoorbeeld bepaalde spiergroepen versterkt of verlengd of worden gewrichten soepel en beweeglijk gehouden. Ook kan een manipulatie worden toegepast. Door een korte, snelle techniek met de handen wordt dan de stand van een wervel of rib gecorrigeerd. Hierbij kan een krakend geluid voorkomen, wat meestal niet pijnlijk is.

Bekkenbodemtherapie en bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap

Vrouwen kunnen door bijvoorbeeld zwangerschap, een operatie of door het ouder worden, problemen krijgen met het bekken). Door slapper wordende bekkenbodemspieren kunt u problemen ervaren met het ophouden van urine tijdens lopen of sporten, en (of) kan incontinentie (spontaan urineverlies) ontstaan. Bekkenbodemtherapie helpt uw bekkenbodemspieren te versterken en deze klachten te verminderen. Ook kan er rond de zwangerschap bekkenpijn ontstaan. Met speciale oefeningen kunnen deze klachten verminderen.

Fysiotherapie voor senioren

Oudere mensen hebben vaak meer moeite met bewegen. Vaak zijn oudere mensen ook angstig om te vallen of hebben moeite met opstaan uit bed of stoel. wat soms gevolgen heeft voor hun bewegingsmogelijkheden. Wij geven fysiotherapeutische begeleiding, speciaal gericht op oudere mensen. We letten daarbij speciaal op de andere mogelijkheden, belastbaarheid en het tempo van ouderen. Als u niet naar de praktijk kunt komen, is het ook mogelijk dat de therapie aan huis gegeven wordt. Er wordt een inventarisatie gemaakt van de thuissituatie en er wordt gekeken naar het valrisico.